Nabór na stanowisko główna księgowa/główny księgowy

Dyrektor Zespołu Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze główna księgowa/główny księgowy w Zespole Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych, ul. Kamienna 10, 57-100 Strzelin.

Wymiar czasu pracy: 1 etat
Rodzaj umowy: umowa o pracę na zastępstwo

Proponowany termin zatrudnienia:  22.04.2021

Wymagania niezbędne (formalne) związane ze stanowiskiem:

Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego w jednostce sektora finansów publicznych powinna spełniać wymogi zawarte w art. 54 ust. 2 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, tj. z dnia 4 kwietnia 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 869).

Wymagania pożądane związane ze stanowiskiem:

  1. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej, zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;
  2. umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia;
  3. znajomość przepisów prawa w zakresie: rachunkowości, finansów publicznych, zamówień publicznych, odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych;
  4. obsługa programów księgowych FK2000, BESTIA, bankowość internetowa
  5. cechy osobowości takie jak: komunikatywność, konsekwencja w realizowaniu zadań, bardzo dobra organizacja pracy, praca pod presją czasu, sumienność, odpowiedzialność, terminowość, umiejętność korzystania z przepisów prawa, nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. wykonywanie zadań wynikających z uprawnień i obowiązków głównych księgowych, określonych w ustawie o finansach publicznych;
  1. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
    z planem finansowym;
  2. przygotowywanie planu finansowego;
  3. dokonywanie okresowych analiz i ocen przebiegu wykonania budżetu oraz bieżąca analiza stopnia wykorzystania środków finansowych;
  4. przygotowanie wniosków o dokonanie przeniesień środków pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej i rozdziałami;
  5. terminowe sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych;
  6. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, wewnętrznych regulacji w zakresie gospodarki finansowej oraz obiegu dokumentów w zakresie dokumentów dotyczących ewidencji księgowej;
  7. obsługa finansowo-księgowa w zakresie dochodów i wydatków związanych z działalnością ;
  8. prowadzenie ksiąg rachunkowych  - systematyczne i bieżące ujmowanie w księgach zaistniałych operacji finansowych w oparciu o otrzymane dokumenty;
  9. sporządzanie list płac, deklaracji podatkowych i ZUS, odprowadzanie składek ZUS i należnych podatków;
  10. sprawdzanie pod względem formalnym i rachunkowym oraz zatwierdzanie dowodów księgowych;

Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (cv), list motywacyjny
  2. dyplom ukończenia studiów, świadectw ukończenia szkół potwierdzających zdobyte wykształcenie;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska głównego księgowego;
  4. kserokopie świadectw pracy;
  5. dokumenty poświadczające inne posiadane kwalifikacje i umiejętności,  referencje;
  6. oświadczenie kandydata o niekaralności;
  7. oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  8. oświadczenie o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy, które mogą być przetwarzane na etapie rekrutacji jedynie na zasadzie zgody, tj. takie, które kandydatka/kandydat zawarł dobrowolnie, tj. m.in.: informacji o zainteresowaniach, posiadanych dodatkowych kwalifikacjach, wizerunku (zdj. na cv).     

Ostatecznego wyboru kandydata dokonamy na podstawie wyników 2-stopniowego procesu:

  1. przeglądu zgłoszeń,
  2. rozmowy z kandydatami.

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie wymaganych dokumentów pocztą elektroniczną na adres:  sekretariat@zpow-strzelin.pl do dnia 19.04.2021 do godz. 9.00.

Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę. Zastrzegamy prawo kontaktu tylko z wybranymi kandydatami.              

O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie – telefonicznie.

Na stronie http://bip.zpow-strzelin.pl do pobrania kwestionariusz osobowy i Oświadczenie kandydata do pracy

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych kandydatów w procesie rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze głównego księgowego w Zespole Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych z siedzibą w Strzelinie.

 Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzeniem  Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO, informuje się, że Administratorem danych osobowych jest Zespół Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Strzelinie, ul. Kamienna 10, 57-100 Strzelin. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować na adres Administratora, bądź na e-mail: iod@huczynski.pl

Pani/Pana dane są przetwarzane w związku z procesem rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze, a Administrator ma prawo domagania się podania żądanych danych przez daną osobę zainteresowaną ubieganiem się o objęcie stanowiska. Podstawami takiego działania są następujące akty prawne: art. 221§1 i 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 t.j.), art. 11 i 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 t.j.), art. 54 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305 t.j.) w zw. z art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO, tj. podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy – stosunku pracy oraz wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (przeprowadzenie naboru na stanowisko urzędnicze). Dane osobowe będą przetwarzane przez okres 3 miesięcy w stosunku do osób, których nie wybrano – zostaną usunięte. Natomiast wobec osoby z jaką zawarto umowę o pracę – będą przetwarzane nadal w związku z zwarciem umowy o prace. Dane mogą być udostępniane organom nadzoru oraz podmiotom, z którymi Administrator ma zawarte specjalne umowy o powierzeniu przetwarzania danych, co gwarantuje ich integralność i poufność. Wobec osób, które wycofają CV w trakcie rekrutacji – dane zostaną natychmiast usunięte. Administrator nie przekazuje danych do państwa trzeciego lub poza teren Unii Europejskiej. Danie nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu. Niepodanie żądanych przez Administratora danych uniemożliwia udział w postępowaniu rekrutacyjnym.

W związku z przetwarzaniem danych w procesie rekrutacji ma Pani/Pan prawo do:

- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/a dotyczących narusza przepisy RODO;

- wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych, które przetwarzano na podstawie zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem;

- przeniesienia danych, które przetwarzano na podstawie zgody, do innego administratora.

- poprawiania danych, w tym ich sprostowania;

- ograniczenia przetwarzania (dot. tylko danych, które przetwarzane są na podstawie zgody).